reklama

Cez deň chodím opitá

Ako taký vol. Len čo vstanem, som ešte triezva. Mám kopec nápadov, čo spraviť s dňom. Pozriem sa smerom von. Mám chuť začať deň naplno, ale chuť zostať v posteli je občas ešte chvíľu silnejšia. Premýšľam, čo budem robiť. Myšlienkami som na rôznych miestach. Keby ma vidíš, aktívnejšieho človeka by si ťažko našiel. Vtedy som skutočne triezva.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

To je ten moment, keď človek rozmýšľa. Uvedomuje si chvíľu, cíti, ako sa má, čo chce, čo môže.
Ale potom príde časť deň, plán B. Škola, skúšky na výške, internet, jedlo. A posteľ. Jednoducho rutina.
Za každou rutinou sa skrýva opilosť, ktorá omámi. Človek existuje. Len existuje bez zdvihnutého kútika
z úsmevu. Deň ubieha za dňom. Akoby tá flaška nemala dna. Zachraňujú to ale chvíle s priateľmi, ktoré sú opätovným prebudením do života. Chvíle, keď žartujem s bratom, rozprávam sa s mojou babkou, keď si behám s foťákom po trávniku a som zamilovaná do každej svojej fotky z môjho sveta alebo keď zmoknem pri prechádzaní mestom ... Keď som len foťák, len kamarátka, len vnučka ... 
To je svet triezvy. Keď sa svet vníma plnými zmyslami.

Zamýšľam sa, ako svet vnímajú iní ľudia. Zdajú sa mi niektorí ako nádoby, no ja viem, že trošku keby som drgla do toho neznámeho človeka, do každého, skríkla naňho „Hej, čo ti je!!“,v tom okamihu by v tej nádobe ožili city. Cítila by údiv, možno podguráženie. Ale aspoň by to nebol by to hodený hrach o stenu.

Azda sme všetci cez deň opití. Opití falošnou uponáhľanosťou, inokedy zradným pocitom, že deň je večný. Veď príde noc, to je normálne. Veď príde ďalší deň. Na čo sa zamýšľať ešte nad dneškom. Zradný pocit všetkého povedomého. Ten pocit, keď vidíme už videné, len čo výjdeme z domu.


A čo absencia? 
Alebo pohár mlieka na opilosť, na trochu vytriezvenia?
Tento článok nie je pohár mlieka.
Ty držíš svoj pohár v rukách a sám si vyberáš, čo doň naleješ.
Či to bude mlieko a povieš si napríklad:

"Čo ja tu robím? Sedím a čítam tento super článok nejakého malicherného dievčaťa, čo asi ani nemá takú páru o živote ako ja! "

Práve si vypil glg.
Ako?
Cez myšlienky.
To ako myslíš, čo si vo svete uvedomíš, to ťa posúva ďalej a ukazuje ti občas neuveriteľný horizont veľkého ľudského vnímania.


Ako abstinovať? Pracovať treba, učiť sa treba, spať tiež treba. Jednoducho. Ako chlapec, s ktorým som cestovala vo vlaku. Spýtal sa, pozerajúc na mňa: „Nepôjdeme sa prejsť po vlaku? Poď so mnou, preskúmame ho.“ Sotva by bol žiačikom. Ži. Skúmaj, objavuj a teš sa z toho, čo máš. Hoci po 10 sekundách na moje slová zabudneš.

 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vstávam. Zradnú fľašku odkladám. Idem si po iný druh pitia. Idem si kresliť len tak na plátno ...



 

Eva Hoštáková

Eva Hoštáková

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som nevedomosť pre mňa samú ... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu